Pasitikrinkite savo žinias:

Ką reiškia žodis „kudašius“, vartojamas frazeologizme „nešti kudašių“?


Žmogaus kulnas.

Žmogaus galvos plaukai, kuodas.



 

       Šypsokis, Saulės mieste!

 

Viešųjų užrašų samprata

Ši informacija pirmiausia skirta viešųjų užrašų savininkams ir kūrėjams, rengiantiems išorinės reklamos projektus, taip pat įmonių savininkams, besirenkantiems įmonės pavadinimą ar prekių ženklo tekstą (toliau – reklaminės veiklos subjektai), ir visiems viešųjų užrašų kalba besidomintiems kalbos vartotojams.

Teisės aktuose viešojo užrašo apibrėžimo nepateikiama, todėl viešojo užrašo sąvoka aiškinama įvairiai ir viešųjų užrašų skirstymas į tam tikras rūšis įvairuoja. Viešiesiems užrašams galima priskirti ir informacinius skelbimus, ir prekių bei paslaugų reklamą, ir iškabas su juridinių asmenų pavadinimais, tam tikrais atvejais ir prekių ženklus. Todėl viešųjų užrašų kalba labai matoma ir daro didelį poveikį visai bendrinės kalbos vartosenai.

Viešieji užrašai – įmonės, įstaigos, organizacijos ir viso miesto įvaizdžio dalis. Kaip žmogų sutikę pirmiausia vertiname pagal jo išvaizdą, kalbą, taip ir miesto pirmąjį įspūdį formuoja jo švara, tvarka, estetika ir kalba. Todėl negalima kur panorėjus pakabinti bet kokio užrašo, negalima ir bet kaip užrašyti.

Vadovaujantis Leidimų įrengti išorinę reklamą išdavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. A-1222, norint Šiaulių mieste įrengti išorinę reklamą (kitaip tariant – pakabinti viešąjį užrašą), reikia Šiaulių miesto savivaldybės administracijai pateikti paraišką ir gauti leidimą. Savivaldybės specialistai, vadovaudamiesi teisės aktais, įvertina, ar planuojama įrengti išorinė reklama tinkama, ar būtent toje vietoje ją galima įrengti, ar informacija teisiškai pagrįsta, ar tekstas taisyklingas. Leidimas išduodamas, kai išorinės reklamos projektas atitinka nustatytų teisės aktų reikalavimus. Įrengus reklamą be leidimo, gali tekti taisyti netaisyklingą tekstą arba net sumokėti baudą tiek už kalbos normų pažeidimą, tiek už reklamos įrengimą be leidimo.

Šios informacijos apie viešųjų užrašų kalbą tikslas – vienoje vietoje pateikti visą medžiagą, susijusią su reikalavimais viešųjų užrašų kalbai, kad reklaminės veiklos subjektams būtų paprasčiau laikytis valstybinės kalbos vartojimą ir taisyklingumą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų ir  bendrinės lietuvių kalbos normų.

Tikimasi, kad čia pateikiama informacija padės bendromis pastangomis siekti, jog miesto viešųjų užrašų kalba būtų taisyklinga, o jų estetinis vaizdas derėtų prie aplinkos ir ją puoštų.

Priklausomai nuo to, koks tekstas ir kokiu tikslu pateikiamas viešuosiuose užrašuose, juos galima skirstyti į informacinius ir reklaminius užrašus, juridinių asmenų pavadinimus ir prekių ženklus. Kiekviena iš šių užrašų rūšių gali būti savarankiška, tačiau dažniausiai jos tarpusavyje susijusios, nes informaciniuose ir reklaminiuose užrašuose dažnai pateikiami juridinių asmenų pavadinimai, naudojami prekių ženklai.

Remiantis Prano Kniūkštos leidiniu „Viešieji užrašai“, atsižvelgus į teisės aktus, nustatančius reikalavimus tam tikroms užrašų rūšims, ir į viešųjų užrašų tekstų pateikimo praktiką, ir sudaryta šios informacijos struktūra.

 

 

Informaciją rengia
Aušrinė Rinkevičienė,
 vyr. specialistė (kalbos tvarkytoja),
tel. (8 41)  596 219

Paskutinis atnaujinimas: 2016-09-29 08:51:10 Grįžti

 


Oficialūs Savivaldybės puslapiai

 


 

Renginių kalendorius
P A T K Pn Š S
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Liepa
    2017     
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. paštą ir gaukite
mūsų naujienas pirmieji: